Alla inlägg under januari 2014

Av Dikk E - 18 januari 2014 23:57

Ja just det, helgens första dag är snart till ända.

Inledde denna dag, bowlingens dag, med att kolla lite live scoring på plattan. Många matcher och lite "fokus" på gammelvännen som spelade söderöver. Gick väl si så där (diplomatisk hehe)

Sen över till hemmahallen för att se slutet på "förmatchen" där gästerna inte lyckades roffa åt sig någon poäng.
Omoljning inför vår match och vid inspelet kom jag på att det är lite dåligt med bilder på vårt lag och/eller medlemmarna (kanske nått jag kan ordna nu...)
Fick dock iväg en bild från läktaren...

Så skadat härligt att vi äntligen är igång igen.
Det bästa med dagens match, förrutom att vi gör 6039 är att jag kände mig rätt bekväm i att inte spela! Var rätt orolig för det inför matchen faktiskt. Men nu kan jag oxå fortsätta våren med glatt humör :)
Life Is Beatiful.

Ombytt, nyrakad o klar :)

Av Dikk E - 15 januari 2014 21:23

   Det är väl det minsta man kan säga, måndagen gick ju helt suveränt (trots att det var den 13:e   ). Var på träningen och filmade lite då jag inte kunde spela själv, svingade dock brossans klot och.... jisses vad jag är sugen på att komma igång igen, men det får vänta.


   Igår fick vi besked om att brossan inte får klart med övergången förrän till sommaren - som en spark i skrevet, fan, vi behöver spelare... NU! Dock inte mycket mer att göra än gilla läget, regler är ju regler.


   Idag har jag inte varit hos firmans sjukgymnast, vet inte om det är därför ryggen krånglar lite (första gången på väldigt länge), får testa tesen i morgon om han har någon lucka vill säga :)


   Just ja, för att avsluta denna halvsura start på veckan så hade jag bokat tvättstuga.. men... hade ju glömt bort det så klart - nytt försök en annan dag.

Men, nu känner jag att det är på väg att vända. Bara jag lyckas hålla tiden för då jag ska sova - J.B har varit en aning ojämn på sistånde, tur jag har vänner som är nattugglor som hjälper till i tristessen. Ni är guld värda!


                                  Puss o Kram till alla som Vill ha, ni andra får då bara Kram ;)

Av Dikk E - 13 januari 2014 16:12

Nu har det varit måndag rätt länge och trotsatt det är ledigvecka så känner jag mig sjukt nöjd, glad o lycklig.
Förra veckan gjorde jag comeback innanför grindarna och det var sjukt härligt! Dock vardet inget avancerat, satt mest o surrade med folk på reserv-arb.platsen första dagarna. Är bara på 25% nu så... under två timmar händer inte mycket annat.
Dock så blev jag lite mer bekväm med folket där så jag tog mig mod att jobba lite med tappning första dagen (fylla tågset med sten) o nästa dag knacka skut uppe i toppen där lastarna tommer sina skopor - häftigt värre :)

I fredags och idag var jag till firmans sjukgymnast och fick ligga på en brits för att få lite ordning på ryggen, så jäkla skönt... verkar göra lite skillnad så... *hoppas*
Ska tillbax i morrn igen :)

Idag efter att jag legat klart så for jag till min gamla vän (lite gammal är han dessutom) och på väg dit fick jag se älskade och saknade bästa igen...

... sååååå fin, blir ruskigt varm inombords, fast det är neråt -17° ute. Oj va härligt :)

Snart är klockan 19 oxå och det betyder... träning. Har lovat coacha en lagkompis och det gör jag mer än gärna, alltid trevligt att få hjälpa till med utvecklingen av spelande vänner.

Nu piper jag o förbereder lite..

Puss o Kram ni som är sugna

Av Dikk E - 7 januari 2014 19:09

   Nu har dagen så kommit... eller, kvällen/natten rättare sagt. Nu ska jag tillbaka innanför grindarna och testa mig fram lite. Ungefär hur kul som helst :) Har pratat med basen min och förklarat upplägget och han tycker det ser helt ok ut. Dock så säger detta inte något egentligen då jag kommer vara ovan jord och sitta på "kontor", en värld från min ordinarie syssla. Tänkte ändå testa några pass under jord oxå, men det kommer näst-nästa vecka då jag kör förmiddag och det är hygglo mycket folk som jobbar (kommer bara köra två timmar om dagen till att börja med.... såååå skönt att komma igång, saknar gänget otroligt mycket    )


   Hungrig är jag, vet inte vad jag är sugen på: hemma har jag Pullens Bilsnerkorv och ute... en hel värld hehe. Lutar dessvärre åt att korven får vara kvar i burken om jag ska vara heeeeelt ärlig   

Bilen har stått ute några dagar nu så jag räknar kallt med att den ska vara i klass med en isbit nu, full med snö är den oxå - mindre kul men what to do when you´re lazy?


   Denna vecka på torsdag så startar vår träning, tyvärr utan mig på banorna. Kommer vara där och stötta, skoja, guida och jäklas med folket. Prexis som det ska vara haha.


   Nä, nu ut och sopa fram bilen så hoppas Du har det bra och vi hörs igen


                                          Puss o Kram o Klapp på Stjärten

Av Dikk E - 5 januari 2014 16:34

   Men det hade egentligen inte behövt vara det då jag bara varit i soffan, förrutom en liten utflykt jag nyss varit på. Men mer om det senare :)


   Jag hade, dagen till ära, ställt klockan så den tjöt till kl 09:00 för att vara någorlunda pigg till kl 10 då en vän skulle spela först finalen på länge (kanske till och med första finalen). Det slutade med att hon gick vidare till andra omgången där hon fick ge sig, dock skiljde det bara 6 poäng till fortsatt spel.

Parallellt med detta har jag även följt två andra vänner som spelat på två andra hallar och, självklart, tävlingar. 

För en av dem, min lagkompis, går det mindre lyckat - dock så spelar han i en av de största (kanske största) internationella tävlingarna vi har i landet Sverige. Det har varit käppar i hjulen mest hela tiden under de starter han gjort, nu gör han sista försöket i sista starten för att ta sig vidare till final.

Den andra spelar även han i en internationell tävling, dock av det mindre slaget där utlänningarna kommer från vårt östra grannland (hmmmm, likt JVM finalen som kommer gå av stapeln senare idag). Han har klarat sig till final genom ett lysande kval men nu går det lite tungt för honom... stackarn kommer säkert skylla på åldern ;)

Dock så går det bättre för en gammal kompis i stället.


   Testade röra på dököttet oxå, sagt och gjort så ringde jag och beställde lite mat och innan de svarade så var jag så inställd på att det var en vön till mig som jobbar där skulle svara... nu var det chefen som lyfte på luren istället. Men jag hade laddat upp så efter att hon svarade så gjorde jag hennes dag med, vad jag trodde var, en vanlig hälsningsfras "Tjena snygging!..."

Fick höra det då jag skulle hämta maten och hon såg såååå glad och nöjd ut hehe

 

Så här ser matstället ut i minatyr och lika suddigt som det brukar vara på fredag- och/eller lördagkväll ;)


   Nu är jag hemma igen, mätt i magen så då fortsätter eftermiddan med bowling i burken och hockey i dumburken, måste snart göra lite kaffe oxå


                   Puss o Kram på Er


Av Dikk E - 3 januari 2014 21:26

   Men ändå inte, har varit fullt upp här hemma hos mig.... NOT! 


   Dock så är jag duktigt mer mobil nu jämfört med hur jag varit och ändå... konstigt vore ju annat hehe

Var till både sjukgymnasten och läkaren idag för att se vad de hade att säga, gymnasten var en liten bonus då jag hört att de inte hade tid förrän efter nästa vecka (jag klagade då inte!) ;)

Gymnasten Linda var en trevlig prick som söndrade mig lite idag, men i "all välmening". Hon testade lite hur jag funkar och jag fick tips på lite övningar som jag kan göra för båda benen och ryggen, hon bekräftade mina misstankar om att jag faktiskt är felbyggd ;)

Läkare Axel, som jag mötte förra gången oxå, var även han på strålande humör och vi hade ett trevligt samtal. Han kommer ordna med remiss till röntgen för att kolla så hans misstanke är rätt gällande diskbråck + att jag hoppas att det är inlagt en bild för vänsterbenet som ju jag tror är boven i dramat här.


   Vidare? Jo, jag gillar ju att prata bowling på bloggen så.... inget undantag nu :)

I dagarna har vi fått serieprogrammet för våren och det såg inte så ljust ut för vår del. Måste sägas att jag beundrar verkligen de som tar sig tid att lägga upp serierna i landet, fasiken vilket jobb de gör... ideellt!

Meeen, för vår del, vi är en förening som har väldigt få medlemmar/spelare, ett gäng är även föräldrar till barn i blandade åldrar och kan därför inte ge sig iväg hur som helst så jag hoppas vi får igenom att spela alla våra bortamatcher under en helg (siktar in på fem matcher då fördelat på tre på lördag och två på söndag) och sen så har vi även tåg att passa in... dam, dam, dada dam, dam,dada dam dam (Mission Impossible ;) )

Hade gärna spelat själv men se det går ju inte, däremot så har vi fått lite förstärkning till klubben. Det ska bara skrivas papper och så ska det klaras lite tid för själva övergången. 


   Just nu kikar jag på en serie på netflix som jag blitt rekommenderad så... 

                                           Puss o Kram Vänner, stora som små

Presentation


So, this is me then

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards